YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

13 April 2009

a big apologize

ok.. aku bukan nak nyanyi "Apologize-One Republic" ye..
semalam ada hari takrim di sekolahku..
da lame xjumpa teman2ku.. walaupun ada la mesej2 mereka..tapi semuanya berbeda..
kata papaku "kadang2 apa yang kita maki hamun org dalam sms pun kita xsampai hati nak maki hamun depan mereka balik"

yeah.. apa yang papaku kata semalam memang terpantul balik kepadaku. (shame on me) ^.^'

walaupun aku hantar sms kate "i miss u", tapi bila jumpa depan2, xmiss pun mereka.. huhu.. tapi ada juga yang aku miss gila2.. hehe

sejak kebelakangan ini, aku suka berdiam diri (monolog dalaman) drpd beritahu org lain ape yang aku xpuas hati tentang seseorang, sebenda n semua yang sesese,.. aku lebih suka bercerita kepada yang Maha Mendengar (As-Sami').. Dia lebih memahami apa jua rintihanku drpd aku bercerita kepada manusia yag xtau nak buat ape.. setakat mendengar dan kadang2 xtau nk buat pe.. huhu..

dan semalam (hari takrim) aku bermonolog dalaman lagi.. (terasa nak btau kat korang)
dari jauh aku da nmpk kelibat (smbil bemonolog)
  1. A (dengan kasut barunye yang agak susah baginya untuk berjalan.. nmpk cm berat je nk jalan)

  2. H (ok.. nasib tudung berlipat)

  3. S (masih ayu)
  4. S (lor.. nape pakai sandal? kn dalam surat tulis :berkasut & berstokin:)

  5. M (nampak sangat dia pakai produk *** dy uh)

  6. A (still senget.. xtau nk buat ape datang ke skola.. hm.. tula. dlm mind set, da set "lepas habis spm, xnak terlibat pape da ngn skola" aduh, bekas MPP ni!)

  7. S (wah, pakar BI da datang..segannye aku.. BI aku da la xpower..nnt mesti dy lg power dr aku.. malunye... dala dia cm angp aku 'sifu' ow)

  8. A (pakai sandal gak! aduh)

  9. H (tengok dy, mesti t'ingat LCCI ow. haha)
  10. S (lor, awt cabut kasut masuk dewan? haha)
    tiba2, monolog dalaman ku terganggu "Mar, xbtau ke kwn2 suruh pakai kasut? ni ada yang pakai sandal la pe la" kata mlmh syikin a. "la, ana ingtkan dorang tau kasut tu mcm mana!" "hm. lantaklah korang!" mlmh syikin da bengang da. aku jadi mangsa ^.^'
    ok. sambung balik monologku

aduh, kawan2ku ni xdpt bezakan ke antara sandal & kasut? da nak masuk u da ni! da 18tahun beb! xpasal2 korang bleh kena halau dari majlis formal yang btol2 formal la.. naseb mlmh xhalau korang en.. huhu.. adik2ku pun tahu bila nak pergi kenduri kawen pakai kasut, bila nak pergi kedai ke, kumon ke.. pakai sandal je.. aku bukan nak marah korang.. tapi itu la realitinye! aku xnak korang kena halau dari majlis2 formal kt u nnt..


so, let me share with all of u how to differentiate between shoes and sandal!


this is SHOE

there are so many catogories of shoes: pump (high heels), court, wedges and etc



all type of SANDALS!

for me, sandals are slippers that not cover our feet fully


scholl sandals

used for smooth walking like shopping..





4 comments:

.me.mYLiFe.I said...

mar!~
nk tego la..
klu ulama' yaman kan..
die tak bg anak dare tayang kasut kat public..
haha.mesty rmi yg curious kan?
jwpn die akn diberi..tggu!~ =)

marushmp said...

tapi tu bukan kasut gue! lagipun sekadar nk tunjuk kpd fulan2 yg xtau jenis2 kasut...

fikrah muslimah said...

hei...siapala yg bukak kasut(sandal) tu..tergelak ana baca...hAAAA3..

marushmp said...

hahaha.. trasekah diri?