YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

11 May 2009

USIM vs Matrikulasi

Pagi Ahad (10 Mei 2009)
"Yah (panggilanku di rumah), mama rase xpayah la pergi usim. g matrix. ni dekat sangat usim tu. nanti tiap2 minggu nak balik,"kata mama.

"Ala.. nape pula? hari tu ayah yang cadangkan sangat masuk USIM.. tetiba nak tukar plak. xnak la.."

" Xpayah! Ayah da setuju nak hantar g matrik. Lepas ni kita beli barang semua. Kemas baju tau"

" Ma.. xnak la.." airmataku mula bertakung di kelopak mata.

" Dah. jangan nak bantah. jom g giant beli barang"

aku pun ikut jela dengan paksa..

Malam Ahad (10 Mei 2009)
Sebelum tidur aku mesej Hasnin.

"Hasnin, ana xdapat g usim la. Parent ana xbagi. Sorry"

Lame aku tunggu Hasnin reply..

Pagi Isnin (11 Mei 2009)
1 message received.

Yey! Hasnin reply. Aku tekan "Show". Ah. aku xdapat baca. nape ni.. mate aku kabur..

Blurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...............................................





















Alarm di hpku berbunyi.

Yah! Bangun la da pukul 6. Mandi.. La. Aku mimpi ke tadi. Astaghfirullah. Nape la aku boleh mimpi cmni? Semua ni gara2 demam nk msuk usim la ni. adoi.. Minta simpangla.. aku nak sangat g usim la..

Tadi mesej hasnin (dunia realiti ye ^_^)

" hasnin, surat ana da sampi! hehe"
"Sampai jgk akhirnye ye! Tahniah3!!!"
"Nk tau x,smlm ana mmpi..mak ana soh g mtrx last min.xbg g usim.sdey ow.huhu"
"Alhamdulillahirabbilalamin!! Syukur3..kalo nt masuk matrix, nnt ana xde kembarla..hehe..semangat blik mar! Chaiyok!"

Thanks hasnin. memang pg tadi takut sangat bangun. btol ke aku mimpi ni. dan tadi mamaku hantar mesej kate surat usim da smpi.. lega. akhirnya aku akan jejakkan kaki ke usim 23hb. kuliah start 26hb..

No comments: