YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

25 June 2009

seram, malu dan magic...

Dengar bunyi tapak kaki, jeritan wanita
KAJANG: Penuntut yang menghuni bilik bersebelahan dengan siswi Sarjana Sains Kimia Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) yang ditemui mati di kawasan letak kereta Kolej Kediaman Pendeta Za'aba, awal pagi kelmarin, mendakwa mendengar bunyi hentakan tapak kaki diikuti jeritan suara wanita di luar biliknya.
Beliau berkata, kejadian itu berlaku kira-kira jam 4.30 pagi ketika membaca buku sebagai persediaan menjawab peperiksaan pada keesokannya.

Bagaimanapun, pelajar yang enggan namanya disiarkan berkata, selepas mendengar jeritan itu dia sangat takut dan hanya mendiamkan diri di biliknya sehingga tertidur dalam keadaan ketakutan tanpa meneruskan niat mengulang kaji pelajaran.

"Mula-mula saya dengar bunyi lima atau enam hentakan tapak kaki, disusuli satu jeritan kuat tetapi saya tidak keluar bilik sebab sangat takut untuk tahu apa yang berlaku.

"Keesokannya apabila bangun tidur saya dimaklumkan ada seorang siswi meninggal dunia sebab terjatuh dari tingkat empat blok asrama ini," katanya ketika ditemui di universiti itu, semalam.

Siswi yang sedang mengikuti program semester pendek di UKM itu juga memberitahu, selama enam minggu tinggal di asrama itu beliau tidak pernah berjumpa dengan mangsa dan tidak mengenalinya.

Mayat Wan Siti Farihan Mohamed Hassan, 23, yang lengkap berpakaian kemeja-T kuning dan berkain batik ditemui seorang tukang sapu di depan pintu laluan utama kolej itu, dalam keadaan mengiring dan muka lebam serta mulut berdarah, kira-kira jam 7 pagi.

Polis masih menyiasat punca kejadian tetapi cerita mengenai gangguan lembaga kini tersebar dan menjadi bahan perbualan di kalangan pelajar di kolej berkenaan.

Mengulas dakwaan berkenaan, penuntut jurusan Teknologi Maklumat itu berkata, beliau belum pernah diganggu atau berjumpa dengan lembaga seperti didakwa.

dicopy daripada: http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Thursday/Nasional/20090624231259/Article/index_html

******************************

salam. amacam baca cerita ni? seram ow. menakutkan je. dala kt UKM plak uh. harap2 xd berita mcm ni kt KKCC. i dun want it. Ya Allah, aku memohon kepada-Mu agar kami sentiasa dalam lingkungan-Mu. Ameen.

Lagi 1, lumrah kehidupan pelajar KKCC cm bese nk g kampus kene naik bas. hm. lumrah la, bas dtg sebiji cmtu je. sume da berebut la nak naik sebab da lame tunggu bas en. aku cm marah pun ada gak tau sebab dorg g kejar bas tu. biarlah pkck driver tu berhenti dulu kot ye pun. kalu korg tgk ngn mata sendiri cm xpercaya mcm tulah bdk pmpn nak naik bas. malu gle. aku pun xdla jenis berebut sangat. tp kekadang aku berpegang pada azimat ni "aku ada hak nak naik bas ni sbb da lame tunggu!' haha. watip n hasnin pun ikut je. muna cm bese maintain cool... haha.

tetiba hari ini, dato' timb naib canselor HEP wt spot check. beliau turun padang. aku pun cm plek la. eh. apsal hari ini org xberkerumun cm bese. dorg beratur. aku ngn muna pn ikut flow jela en. ttb beliau berkata kepada kami.

"saya nak hari ini semua orang naik bas beratur. saya xmau ad kemalangan berlaku. mana la tau, ad antara kita ni, kaki dy tersepit bwh tayar bas ke. bahaya tu. kamu nak masuk uni kn tahun depan?" (lebih kurang la ayatnye. sory dato'. hehe)

lepas tu dy g kat barisan belakang lak. beritahu amanat yang sama. Ya Allah, terus terang, aku memang malu gle a. mest dato' ad dapat laporan pasal budak pmpn nek bas mcmane pagi2. hm. malu... lg 1, hari ini MAGIC berlaku. bas tetiba datang 3 biji sekali. xpna2 diwatnye. ni mesti ad dpt arahan kata hari ini dato' nk g KKCC. so dorang kene la wt baik en. haha. xd la...

hm. ok. itula al-kisahnya. malu sangat2. hehe.



No comments: