YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

09 December 2009

hidup untuk memberi+mind setting+kelas+mimpi~

"HIDUP UNTUK MEMBERI"

jadi untuk menerima, kita perlu memberi dahulu. tidak perlu fikirkan pulangannya. yang penting, rasa gembira itu sudah cukup dan senyuman ikhlas kegembiraan daripada seseorang itu sudah cukup buat kita bahagia! ~_^

salam.. pembuka kata.. ada 4 cerita nak story ni..wink3~

1 >> hm..hidup untuk memberi! memang tagline aku untuk 2minggu ini. betul tak korang rasa akan bahagia bila kita tengok orang lain pun turut gembira? ok.. memang kadangkala kita cemburu kalau orang lain dapat apa yang kita tak dapat.. tapi, di sudut hati seorang insan yang dalam hatinya sangat berat untuk melepaskan pemberian itu kepada temannya, tetapi bila fikirkan kebahagiaan itu penting, kita lepaskan sahaja.. biar orang lain gembira dahulu. mana tahu, giliran kita pula selepas ini untuk gembira seperti teman kita itu? just wait and see! *merah untuk cili!

2>> semalam ada d'si (dialog siswa).. tajuknya "mind setting dalam kerjaya".. aku ingatkan pasal apa.. haha. pergi ini pun atas jemputan muna~ hehe. xtau pe benda. tetiba suruh je muna masukkan nama.. nampak ramai je budak akaun.. haha. apa lagi, join la!! hm. dalam diskusi tu, akak yang jadi fasi tu lebih fokuskan kepada orang yang xsuka dengan course yang dia ambik sekarang. aku? sangat bahagia je ngn tamhidi akaun ni.. so, aku banyak membatukan diri! haha.. kt d'si ni gak dpt goodie bag.. ad la prospek kerjaya.. so, aku tau la pe arah tuju aku nanti lepas degree.. tapi, x fikir lagi nak sambung master atau tak lepas degree ni... mdm alifah kata baik kita study sampai phd sebelum kita ada apa2 komitmen ngn keluarga lepas ni.. ok, maksud keluarga di sini, kahwin ye.. hehe.. apa2pun, habiskan study tamhidi ni dulu! jangan nak ngada2 fikir pasl kahwin eh!

3>> kelas!!!!!!!! ow tidak.. sudah 2minggu, budak akaun banyak xde kelas.. especially group 1 ni!! aisey.. bukan apa tau.. dalam 1 hari tu, kelas kol 11am, 1 pm hbs.. rase cm xberbaloi.. huhu. kalu dalam kol 4pm tu bleh terima lagi.. bukan apa, kalu balik rumah awal pon, tidur! haha. nak bace buku, ada buku yang xd lagi.. adoyai.. homework xdapat lagi.. ni semua disebabkan banyak lecturer ambik exam PTK (exam nak naik pangkat).. so, banyakla kelas xd.. dan berlumba2 la mereka ini, nak replace kelas minggu depan! dan, kebetulan gak bulan dis ni, hari jumaat setiap minggu cuti.. cuti awal muharram, xmas dan new year! haha. skenye la.. weekendku menjadi 3 hari! dan kenduri kendara harus dipenuhi! haha

4>> tadi aku tidur, mimpi aku 'dating' ngn minah jepun ni.. comellllll sangat! best la.. menjadi perhatian weh! haha.. gila btol la.. dalam best2 dok mimpi tu, bunyi lagu "fireflies-owl city".. ah tidak!!!!!!!!!!!!!!!!! ratna menggangu tidur enakku itu... dia hantar mesej.. siap ratna esok!! ggrrhh. haha.

p/s: esok, kelas sampai 11-1pm je.. lecture acc n tutorial petang xde.. pe nak buat esok?? waaa.. harap2nye dpt la buku ITB.. nak baca..

3 comments:

Arrharatnasari Kachong Ma'arof said...

waaaaaaaaaaa..!!!!!!!!!!!aku tidak bersalah!!!!!olong3!!hahahaha.
PTK tu penilaian tahap kecekapan la..haha.

miss_alin said...

hidup untuk memberi..
i agree with that, kita xboleh harapkan balasan dari seseorg atas ape yg kita beri.. cam dalam persahabatan, kita xboleh nak harapkan kwn kita mampu beri yg terbaik, mgkin kita yg yg harus memberi dahulu..

hanya Allah yg akan membalasnya.. ye x? huhu~

huhu.. mesti bosan asik x kelas kan.
dahla bru lepas cuti..

nak amek phd dulu baru kawen ke?
huhu~ soalan cepu mas ni..

mar mp 86 said...

hahaa..cepu emasnya soalan uh... tengok a cne masa depan gue..xtau lg cne..hbskan tamhidi dulu.//hee