YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

02 January 2010

pengalaman baru~

salam..
yeah.. da lame xupdate blog.. hehe. bila entah kali terakhir aku post?
nway, ni nak cte sk8 pengalaman menjadi fasilitator bidang terjun! haha. ni semua last minute punya call.. adoyai.. setelah dipaksa+menjadi rela=paksa rela.. hehe
petang khamis uh, aku ngan finaz bertolak dari camelia court kol 5.30pm. destinasi dituju: puncak perdana, shah alam.

1st day (khamis malam jumaat): ktorg diberi briefing oleh ustaz kt surau uh.. seramai 6 wakil dr usim jd fasi "camp solat" utk remaja2 kt kawasan perumahan uh sempena maal hijrah.. kol 11, ktorg pun mulakan tugas sebagai seorang FASI! hehe.. bagi pengisian kat adik2 pasal "adab tidur". haha. mulalah aku memerahkan otak apa yang pernah aku belajar dulu.. hehe. aplikasikan!kol 12 tepat, ktorg "celebrate" new year dengan bunyi mercun kat umah uh.. hehe
ni lah adik2 aku.. sebaya je. hehe.. (L-R): aku, izzati, zafirah, syefila n syafiqah
2nd day (jumaat): ktorg g rumah titian kasih.. rumah perlindungan utk orang yang kurang bernasib baik.. xsangka umah uh kat tengah2 kl, sebelah istana budaya je.. kesian dorang.. macam2 cite aku dga.. paling sedih, cerita akak ni. akak nana. tp malas la aku nak cte panjang2. apapun, keypoint dy, dengar cakap mak bapak kte! hehe.. sampai balik kt shah alam kol 1.30pm. setelah sesat..nasib baik ad GPS bergerak! hehe
petang tu lak: ad slot "camp rock".. eh2. bukan2. "camp solat" hehe.. ktorg ajar budak2 ni cara nak solat dengan betul dan ambil wudu yang btull.. yang xle blanya, ktorg xad modul apa2 nak aja budak2 ni.. tp sebelum g surau uh balik after lunch, ktorg revise balik 13 rukun solat.. hah. gelabah la sume nak hafal! haha.. finaz da wt preparation siap! siap bawa buku.. haha. a gud job~
ni la muka2 fasi bidang terjun (B-U): aku, finaz n kak ti

3rd day(sabtu): ad pertandingan netball.. haha. untuk fasi yang mencari kelainan, ktorg pakai baju kurung! haha. limited stock punya baju! haha.. tp enjoy la.. walaupun datang secara paksarela mula2, tp bila da last day, rase cm xcaye ktorg da completekan tugas ktorg! alhamdulillah..
ni la salah 1 prog yang ad: forum maal hijrah..
nway, ni sume kenangan terindah for the end year 2009 and beginning year 2010! hehe..
p/s: ad org uh punya tamaks (plural)! dy nak lebih du8 yang pihak surau bagi kt ktorg.. katenye jangan persoalkan.. ambik j! mana bleh..kte kene tau sumbernye.. pe daaa
p/s 2: after asar baru balik ke camelia kot.. then aku nak balik umah.. nak basuh baju! haha.. rindu umah..
p/s 3: aku ngan finaz dibuli sepanjang 3 hari ini..dush3
p/s 4: aku jadi heroin topup! haha.. sume minta aku topupkan last min.. da xd topup la katekan.. nway, tq to farah! i owed u rm40 ryte?

No comments: