YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

24 June 2010

cincin, inai dan kumon

Salam.

wah! rasa macam sudah lama x update blog. huu~ seminggu lagi da jarang dapat update blog.


ok2. ni aku nak ceritakan kisah ketika aku bekerja di kumon selasa baru2 ini.




"teacher, teacher.."
"yup"
"teacher da kahwin eh?"
"hah? nape plak cakap cam tu?"
"ni teacher da pakai cincin. inai siap!"
* dush. budak ni. '^_^ *
"mane ada la. saje je pakai. owh. ingat kalau teacher pakai cincin dan pakai inai tu, da kahwin la ya?"
"haah. saya selalu tengok macam tu"

ok la. aku pakai inai ni sebab aku pernah baca kat 1 web ni.

" Khasiat memakai inai ini boleh memerahkan kulit dibawah kuku korang. Okay, betul ke aku cakap. Maksud aku, warna kuku anda. Ada sesetengah orang, kukunya berwarna kekuningan. Macam tidak sihat kan. Ok. Untuk memperolehi kuku yang berwarna baby pink, senang sahaja caranya, iaitu amalkan memakai inai. Tidak semestinya orang yang hendak kahwin sahaja boleh memakai inai, bagi yang bukan hendak kahwin pun, boleh sahaja memakai inai. Yelah, untuk mencantikkan kuku korang jugak. Lagipun dengan memakai inai di kuku, boleh mengelakkan kuku dari reput tau. Kudis-kudis or luka-luka."

dan sebab aku pakai cincin ni. sebab saje2 je. tak semestinya dia da kahwin, mungkin sudah berpunya atau sebagai perhiasan. * tapi, betul ke ada orang kata, kalau laki pakai cincin maknanya dia tengah serius dengan seseorang perempuan ini? owh.kaum adam. sila jawab... * owh ya. ni aku nak kongsi 1 kisah zaman Rasulullah tentang cincin ni. klik link tu. menjawab segala permasalahan tentang pemakaian cincin ini.

ok. teacher still single and available! haha


owh. kumon! hm. ni la kerja2 aku yang kena bawa balik rumah. tanda work sheet mereka. level D, E, F, G. dush! ni sebab ada manusia tu xnak bawa balik sebab kat rumah dia bertimbun tak tanda lagi. kantoi! haha. tapi....

apakan daya. mentang2 la aku paling junior kat situ *yang lain semua da 21, 22, 23 tahun*, mereka sakat aku. haha. dan sebab mereka bagi banyak2 sebab selasa minggu depan aku last day kerja kat kumon seri putra tu. so, mereka suruh aku berkhidmat dengan sepenuh hati. wah! baik lah. tinggal 3 hari je lagi - khamis, jumaat dan selasa!

lepas tu berehat! yeay~ haha. ups. kene kemas2 barang ya. aku da nak berangkat ke usim da ni.. *haha. bajet cm jauh je*. ok la. nanti aku akan post last sebelum masuk degree 3 julai ni.


bye. adios. la gon. salam!


p/s: siapa nak cerita pengalaman menarik ketika bekerja? drop a comment at the bottom!

do u like this stories? click like button!

8 comments:

AmirSyafiq said...

lalala.
adik2.prmpn.ana.suka.pakai.inai.
tiap2.kali.dh.pudar.pakai.balik.
skang.sng.
x.pakai.daun.dh.
ada.yg.instant.pny.

bila.laki.pakai.chinchin.
mksdny.dia.dh.ikat.hati.dia.
erkk.
betul.ke?

bekerja.bekerja.
best.
tp.pnt.
nk.cuba.
berbakti.balik.kt.skola.
adik2.skola.perlukan.
kasih.syg.
tensyen.beb.blaja.
korg.dh.pandai+terer.
boleh.la.ckp.
lalala.

mar mp 86 said...

yup! skrg sume instant.. senang & mudah!

erk? ikat hati cne tu amir?

bagus la berbakti balik kt skola. penat tu biasala. ni baru skola mgbsim. blom lg skola kerajaan. rileks la.

hm. pandai+terer? sume org terer la. kalu x, mane dpt masuk degree usim ni..

AmirSyafiq said...

ikat.hati.laa.
baru.terjaga.
x.terpedaya.dgn.korg.
erkk.

mane.boleh.
indicator.terer.x.terer.
xleh.la.pakai.masuk.u.
ade.jgak.org.yg.terer.tp.x.msk.u.
dn.
ade.jgak.org.bangang.ops.yg.msk.u.
haa.

mar mp 86 said...

ceh. "x.terpedaya.dgn.korg"! dush.

hm. syukur la kte ni terpilih masuk. da rezeki. Allah already made faith for us to face!

Arrharatnasari Kachong Ma'arof said...

setiap orang ada pandangan berbeza, berdasarkan persepsi masing-masing...

mar mp 86 said...

ratna: kalau matang orangnye, semakin matang la pemikirannya. macam rat!!

Arrharatnasari Kachong Ma'arof said...

org? insyaAllah masih mencari ruang untuk memperbaiki persepsi.

jauh perjalanan banyak pengalaman luas pemerhatian.=)

mar mp 86 said...

alhamdulillah. ajak la orang sekali dlm mencari kematangan. haha. org cm xmatang je lg. dush!