YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

16 January 2009

a load of work!!


(sekadar gambar hiasan)
IT'S ENOUGH TO STRESS ANYONE OUT!
ya Allah, itula yang mampu aku kata buat masa ni.

baru2 ini, akak kt ofis tempat aku bekerja resign sebab dia dapat kerja kat tempat lain. hm. dala 24jam punya peletakan jawatan en. aku pulak kelam kabut settlekan kerja dia n aku yang tertangguh2 sjk mnggu lepas dalam minggu ini. memang xmenang tangan la.. siap boss aku tanya lagi, da siap blom ?? adoyai.. dala aku xtau kat mane akak tu letak file2.lg 1 mslh timbul!!

then, HR manager beritahu yang pengganti akak tu akan datang dlm rabu ni. punyela aku happy coz terkurang la sket beban en. rabu tu akak tu datang. kenal2lah dgn dia. let i call her R. ok la. aku pun ok jela. sampai2 je, dia baca dulu bidang tugas dia yang diberikan oleh HR manager.


comp at my office

lepas tu aku da start da naik hot. akak tu baca sket punya lame kertas A4(bidang tugas)yang xdela dlm bntuk esei pun. jzt point only! aku cm akak ni apa hal xstart2 lg keje dia ni. dala berlambak keje yang akak sebelum ni tinggalkan. huh. lepas da siap, dia g tengok comp dulu. xtau la ape benda ha yg dia tengokkn! hey, nak kena agknya. hah!

then aku pun kate kat kwn aku "uit. xkan akak tu tengok comp je kot? awal tahun cam ni bese la kene kemas2 file." then kitorang pun sepakat nak "buli" akak tu dengan mengemas file2 yang skian lama akak sebelum ni xsempat buat. hah. sket punye lame. i think she slow like a hare! (luahan hati, memang panas la masa tu). then aku akui je mungkin dia xbiasa lagi kot. tapi kalu nak jd pekerja yg produktif, she must always asked what else she can do! not just melangut!


xjelas ipod nano ni

sejak akak tu datang keje rabu tu, aku fikir baik esok (khamis) bawa ipod nano aku je. boleh layan sket coz xde speaker kt sane.

ni cite hari ini pula. ad sorang client ni datang dia nk minta sumtin yang memang keje aku ngn kak R tu la kene buat.aku pun siapkan bahagian aku, yang R siapkan bahagian dia. client tu nak ambk kol 3pm nnt. akunye da siap kol 11am lagi. yang akak tu xsiap2 lagi. ape benda tah yg dia buatnye. sabar jela. rupanya dia siapkan client lain punya bende dulu utk diprintkan sekali. padahal client tu akan datang lambat lagi utk claim dia punya.

tetiba seperti yang tak dijangka, client tu datang setengah jam awal. aku da ingatkan R bnyk kali da yang client tu nak datang kol 3pm nnt. rase cm nk meletop je mase tu coz printer yang nak print document tu need a special attention to use it yang hanye aku n kwn aku je pndi guna mase tu.

bila aku tengok balik document yang dia type tu, masalah lain pulak timbul! spelling error yang budak tadika pun pandai la! hah. aku pun da xtahan sambil memerli xtau la kalu dia dengar ke x coz akak tu seem blur n ofis pun mase tu ramai orang.

yang client tu pun nmpk cm da bengang but still calm as i cherish the surrounding at that time by make some joke! senanye bukan joke pun, aku tergelak psl spelling error tu la. klaka.

sekali, bila nak minta tandatangan boss to certify it, boss aku start comment. dia kate doc yang R buat tu not the standard as usual! hah,. sabar jela. nseb client tu terima je coz dy xlarat nak tunggu llame da.


"sedap" macam makan orang

lepas client tu da balik, dengan rase tentionnye, aku makan chewy nougat. 'sedap' tu coz bila nga hot aku rasa cm nk maknje orang tu. so aku ibaratkan nougat tu as R. jahat betul en? hah. aku memang camtu. lepas tu aku teringat pulak iklan digi yang music telegram tu. haha. mengalir darah hot dan aku pun dengarlah lagu So What Remix by Pink. memang syok la mase tu. then dengar Womanizer Remix n Crush Remix pula.. memang best la.hah. sedar da kol 4.15 pm. time to go back home! my bed. whoa


sOOooooo CUTE. same age with me. ngee

No comments: