YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

25 January 2009

a sad and jealous story to share!!

salam, salam, and salam!

whoa! sudah lama saya tak post kat blog ni. rindunye. hehe. kalau pergi kat sini, mesti la ada al-kisah yang menarik kan? hehe.

tengah hari tadi, we just visited my "2 pupu" -abg mariz and kak hanim-. they've move to their new house at Puncak Perdana (near UiTM-Puncak Perdana). newly house area.

to make a story, my mom shake hands with kak amy (my "2 pupu" tOO) as usual laa n asked where her new-born baby because we've just saw she pregnant 7months during raya last year. and guess what? her baby has just passed away several hour after delivering. whoa! so sad to hear her story and my mom started told a story same what had happen to her on 1989.

sebenarnya. (melayu pula dah! haha). ramai kata kitorang adik-beradik ni jauh sangat bezanya. yela 22yo-18yo-16yo-8yo. actually between my eldest sis n me, there is a brother and the truly siblings between us are 22yo-20yo-18yo-16yo-8yo. his name is Ahmad Zahid and buried at Bukit Kiara Muslim Cemetery (near 1 Utama, sri pentas tv3 area).certificate of death still with me! so, when my mom told the story to them, i felt so sad because actually i've a bro!




ok2. kembali ke Puncak Perdana tadi. kak amy tu pun sedih jugak la kn and guess what her eldest daughter, alya 6yo always asked her mom where is her new sis? kak amy said to her " she has go to heaven!". terharu sangat aku dengar benda tu. dalam masa yang sama aku pun happy sangat bila muallim ape tah pernah cakap, baby yang meninggal waktu kecil akan selamatkan familynye kat akhirat nnt. insyaAllah.

dan tak hairan la, aku jeles sangat dengan family kawan aku yang ada abang dan adik lelaki dan family sepupu aku yang sama macam kitorang yang semua adik beradik perempuan tapi 2 years ago, she has got a youngest bro! jeles nye!!!!!!!!!!! tak hairan jugak la, yang ramai sangat nak jadi abang angkat aku. hah. tak terangkat2 aku oleh mereka. haha.

ok la, kepada mereka yang ada adik beradik lelaki, keep them carefully, nanti aku culik kang. haha. takde la. get to go. when i got interesting story, i'll post it at my lovely blog!!

No comments: