YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

24 November 2009

bye-bye L, hi P!

Salam..

dapat agak x dari tajuk uh pe aku nak tulis? hehe.

dengan bangganya aku da pass test JPJ td * wt kali ke3! peh. lega gle en.. *ala.. aku tau la korang da pas lame en.. xpe. ni blog aku. ske ati la.. heh.

akhirnya segala penat lelah aku start belajar dari bulan 4, sudah terbayar pada hari ini, 24 nov 09! dan buat pengetahuan semua, aku sendiri yang tanggung perbelanjaan nk belajar ni tau! xguna duit parents pon! anak mithali weh. xnak susahkan parentsnye.. haha.

ad la aku jumlahkan duit yang dah aku korbankan.. dlm rm1200 kot. yela.. pakej aku ambk rm800, then dengan aku repeat test JPJ dlm rm80 *tp burn cm 2 jela sbb fail. hehe. renew balik lesen L rm32, tambah masa belajar rm80 (4jam), ambik balik test rm80 lg, lesen P utk 2 tahun rm70. peh.. ingat senang ke nk korban? tapi puas la.. tangan sendiri yang bayar! baru rasa cm ne peritnya nk bawa keluar duit! haha.

so, lesen P nye dijangka siap jumaat ni. tapi cuti raya haji en. so,mgu depan la boleh ambiknye. tp aku PENYABAR orrangnye.. so, lepak la. hehe

meh aku nak cte sket cne perjalanan test td.

hm. pagi2 lagi aku da siap. bgun awal weh! haha.*sambil2 uh, praktis nak bgun awal utk mgu dpn nak start balik blaja. haha. sampai2 je, tros register. ok, turn aku sessi 1, kol 8.30am, no 6! wah. num bertuah! then ambk la tmpt duduk. rupanya ad la dlm 7 orang yang senasib ngn aku yang retest bhgn dalam. hehe.

sblm tu, test dijalankan utk org yang first time test. aku pon tgk jela. peh. cuak gak. ad yang lulus ad yang terturun balik. tu yang aku xmau tgk uh. haha. tp, ad atok india uh, steady je dy bawa. lulus siap. so, in mind set, kalu atok tu bleh bawa, why not me? haha. aku bertekad tok wt elok2. hehe

jeng3. turn aku da sampai. berdebar2 uh cm besela. tp. lega weh! bukan pegawai jpj yang aku takutkan dulu uh. org tu dulu, da la pakai spec mata hitam dengan misai lentik dy uh. peh cuax! tp, kali ni, pakcik ni cm baik je.. haha.

aku pon naik kereta, bace doa. jampi2 sket. tekan minyak dan segala benda yang perlu, aku pun meluncur laju naik bukit! haha. da sampai weh! aku pon nak bawa kua la kepala, tengok kene x atas line kuning en? of coz la kena. da terlebih sket dari tiang uh. haha. skali ble nak turun, aku cm xpercaya weh! laju je aku turun. xd gelabah2 cm dulu. SMOOTH! haha. pegawai jpj tu pun kate, ok2 turun2. Ya Allah, aku suka sgt tym tu. Alhamdulillah je la meniti kat bibir time uh..

then, kene tandatangan borang jpj uh. peh! menggeletar tgn weh! ntah pe bnd la sign aku time uh.. haha. lepas uh. wt parking lak. aku ske part ni! tp byk kena careful la. nak cari angle la, sekaki tayar dari line kuning la, tayar kene straight la. adoyai. xpe2, aku pon da mahir en. hehe. then reverse2 sume, da siap! sekejap je weh! haha. tersenyum lagi aku! alhamdulillah again!

dan last skali, 3 penjuru! peh. kena wt btol2 ni. sblm wt tu, aku kene dpt green lite dulu dr pegawai jpj ni. baik gle ow dy. dy siap kate lg, "ok. calon no 6! adakah awak sudah bersedia?" "yes, im ready!" hehe. siap wt thumbs up lg! haha. masuk simpang sume. wt elok2, pusing stereng sume. dan paling penting jangan langgar tiang! tapi memang cantik la aku masuk uh. straight gle! lawa! haha.

akhirnya da siap! aku pon g la parking balik kereta kt tempat starting point td. then kene ambik balik borang dari pegawai jpj td uh. wah. dy siap borak ngn aku!

pegawai jpj:raya ni wt openhouse x?
aku: haha. adoyai "nape? nak datang ke?"
pegawai jpj: "bleh jugak. masak pe nanti?"
aku: aduh. gatal btol! "xtau la.."
pegawai jpj: ok. selamat hari raya. selamat memandu! berhati2 di jalan raya!
aku: ok! ;-)

yang kelakarnya, tiga2 tandatangan aku berbeza! sebab tangan stil menggeletar! haha

ok. selamat la sudah.. hm. td terserempak ngn cikgu aku. wah. walaupon kene marah ngn dy time blaja dulu, tp aku tetap berterima kasih kepada beliau sebab ajar aku memandu. dari xreti naik bukit smapai la aku da confident nak turun balik! haha. lepas ni xpayah g AMN da! da muak aku tengok muka2 kerani dan instructor kt c2! haha. *jahat btol!

dan aku pon tros call mama to tell her this gud news! hehe. mama happy, aku pon happy! hehe. call ayah gak. tp xdpt. ade meeting kot. hantar msg jela.. adala gak mesej kt beberapa kawan aku yang setia mengetahui perkembangan lesen aku ni! haha.

P/s: tadi ingat nak ambik wani kt skola, tp mama kate xbleh lagi.. ok la.. aku kan PENYABAR! aku akur je. lagipon aku kene training dulu en? kan3?

again! BYE-BYE L, HI P!

6 comments:

IzhaarAmin said...

hahahah!
bagus!!
training dulu!!!
selamat memandu!
welcome to the club!!!
P is for Professional Driver~
hehe~

mar mp 86 said...

oyeah! im very satisfied! hahaha

Arrharatnasari Kachong Ma'arof said...

hahahah....
bagus mar!pasne boleh la round2 nilai kan.hahaha=)

mar mp 86 said...

ahaha..xjanji!

Beinal ams walyaum said...

hehe.. bestnye korg da ade lesen.. ana?.. ahaha.. spm pon x amek lagi.. ayya.. x pe2.. tgkla nnti..ana akan kejar korg balik bia seiring atau mungkin lebih laju?.. berangan~

mar mp 86 said...

haha..sabar2..hbskan spm dulu..