YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES
Showing posts with label emotional. Show all posts
Showing posts with label emotional. Show all posts

09 September 2011

Thoughtful One Liners


Better a good heart than a fair face.
Better an end with pain, than pain with no end.
Better to bend than to break.
Better to light a candle, than to curse the darkness
Better to remain silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt.
Better to understand little than to misunderstand a lot.
Better untaught than ill-taught.
Be who you are and say what you feel: because those who mind don't matter and those who matter don't mind. 


P/s: say what I feel? Okay. Please jangan gelenyar sangat la dalam FB tu... remove friend karang...

07 September 2011

Hurt

If we see in our daily routine life, maybe we have hurt people or people have hurt us, unconsciously!

1st situation: we have hurt people.

Actually, we didn't know that we've hurt our friends through some comments at FB.

(Okay. to make what I want to deliver here sampai, let me translate it into Bahasa.) Sebenarnya, mungkin beberapa komen kita di FB tu telah mengguris perasaan kawan kita tanpa disedari. Kita rasa macam melawak tapi mungkin kawan kita sebelah sana tu, baca dengan tone lain dan terjemah ke tang lain.. kawan kita tu ingat kita perli dan ejek dia. siapa tahu kan? hati manusia. kadang2 ada yang boleh terima lawak, ada yang boleh anggap itu sebagai sindiran tajam bak pedang! ;) owh ye. xkira la FB or SMS.

2nd situation: people have hurt us.

Okay. this one pun sama. tanpa sedar dan sedar!

tanpa sedar: macam kes kat atas. kawan kita tu komen kat FB tanpa rasa serba salah padahal kita tengah sakit hati dengan kawan kita tu..

sedar: ini luar FB. dalam kehidupan seharian. kawan kita tu telah menyakiti hati kita dengan menyakitkan sesakit-sakitnya. mungkin sengaja atau tak sengaja (owh. yang ni masuk dalam tanpa sedar). okay. kembali kepada sedar! dengan sedar, dia sengaja dan tak mahu meminta maaf langsung! tinggi sangat egonya ni. ingat la. ada satu hadith ni

Tidak masuk syurga sesiapa yang di dalam hatinya ada sebesar zarah sekalipun sifat ego. [Riwayat Muslim]

Maka, rendah-rendahkan lah sifat ego mu itu, wahai kawan. Ingat, dalam dunia ni, kita hanya hamba-Nya, jangan nak dok berego-ego sangatlah. Allah kat atas tu Maha Mengetahui, Maha Kuasa, Pemilik Alam ni..

Okay. sekian itu sahaja. Ambil yang jernih, buang yang keruh! Maaf zahir & batin awal2 buat yang terasa! ;)

Vase ikan ni masa dapat dr Uncle Wan minggu lepas, bersih dan jernih je. Bila da seminggu ni, keruh jadinya. So, kena rajin tukar air!

Maknanya, hati kita macam kolam ikan tu! ;) 
faham kan?

24 June 2010

:) > :(

my

:)


change to

:(

right now, at this second, at this minute 11:56PM. please help me!

12 November 2009

when i'm 'emo'ing


"A friend is one that knows you as you are, understands where you have been, accepts what you have become, and still, gently allows you to grow" - Shakespeare
___________________________________
Salah ke aku kawan dengan dy? Aku mesti rasa kawan2 aku yang lain xsuka aku kawan dengan dy.. Nape? Since dulu lagi, orang suka salah anggap! Mereka fikirkan aku pinggirkan mereka. Ow, tidak. Layanan yang aku berikan sama rata sahaja. Mungkin ada yang terkurang aku bg kt dy, tp terlebih pada anda dan sebaliknya pula pada anda yang terasa..
when i'm in 'emo'ing, i kept eating, felt lonely, and foremost need shoulder to cry..ow no!! but i just got the 'shoulder'.. hehe. thanks to whose had lend yours!

10 February 2009

coba kau coba

p/s: ku tujukan lagu ini khas buat teman yang pernah ku lukai hatinya dan teman yang melukai hatiku. huhu



coba kau dengar
coba kau coba
diam bila ku coba
untuk berbicara dengan kamu
pernahkah kau anggap
bila ku perlu tuk meluahkan rasa hati

dan bila kau bersuara
setia ku mendengar
agar senang kau merasa

chorus
siapa sebenarnya aku padamu
mungkin sama dengan teman lain
yang bisa kau buat begitu
dan bila
tiada lagi teman bermain
kau pulang mendapatkan aku
itulah aku padamu

coba kau lihat
coba kau coba
renung ke mata kau
bila ku kaku melihatmu
pernahkah kau ada
bila ku perlu tuk menyatakan rasa sakit dalam diri
dan bila kau perlu
setia ku menunggu
agar senang kau merasa

repeat chorus
maafkan kerana ku tak pernah
terlintas tuk menulis padamu
salahkan ku
tak mungkin lagi aku meminta
untuk kau mendengar
untuk kau melihat ke mataku


MY EYES ^_^


"what happen to my eyes?"

just now, i go on with my intention to bake choc cake. as usual, i read the instructions first before bake it. 1 of the instructions is i must prepare 800 ml of water. i mix it properly with the mix. It was very melt as not usual I done before!! Ha? What I've done? I read the instructions again. Ha (again)! The mix need 80 ml. Not 800ml. it was totally BIG diffrence. angry!!

The cake I was idamkan before this hancur!! Hua hua hua (crying). I thought I must throw it into dustbin before my mom know. (ngee). I don't have chnce to do it! She has go downstairs and it really added my stress! Lastly, we edited it with some ingredients like flour, sugar and choc. But the cake not really delicious as I wanted like Choc Mud Cake and Choc Indulgence Cake at Secret Recipe. My fav!


CHOC MUD CAKE


CHOC INDULGENCE CAKE

What i really want now is DON'T want to wear spectacles!! So, to my friends who really3 hope I wear spectacles such as Watip n Nable, forget it ya! Pray for me not to wear it forever. If not i will blame it to all of u!! gggrrr..


p/s: sebenarnya nak post semalam, tapi ad connection error pulak, so post hr ni. tp ni cte smlm. hehe