YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

28 May 2010

FTC Assistants Training

Salam..

apa khabar semua? hehe. saja mahu tanya khabar!

hm. baru-baru ini, 26 mei 2009 bersamaan hari rabu aku telah dijemput
*ecece. macam dengan segala hormat sahaja. haha* untuk pergi ke "Free Trial Campaign (FTC) Assistants Training" di ibu pejabat Kumon di Damansara, KL.

ok2. ceritanya macam ini, hari selasa
*hari aku bekerja di kumon* Puan Marina sudah pesan pada aku, kak Mimi & kak Ciah untuk terpacak di kumon jam 8.30 pagi keesokan harinya. haha. kakak2 ni sudah mula merengek. yela. pukul 8.30 sudah terpacak! mereka ini ada sindrom bangun lambat sikit. hehe. *sory akak!*

keesokan harinya, aku pun bangun awal. pergi sekali dengan adik2 yang nak pergi sekolah ini. jadi, setelah hantar mereka ke sekolah, aku pergi ke Bandar Seri Putra
*tempat aku kerja; kumon*. 8.15 pagi aku sampai. nampak kak ciah & kak mimi sudah sampai. borak punya borak depan kumon tu, tengok jam sudah pukul 8.30. tapi puan tak sampai lagi. mereka mula mengomel! haha. rupanya puan lambat sebab hujan lebat di Bangi. beliau hantar anaknya sekolah di bangi. *aik, tadi aku hantar tak hujan pula.*

ok. pukul 9 kami bergerak dari Seri Putra. dalam perjalanan, aku dibuli oleh akak2 ni. haha!
*tahula aku lagi muda dari mereka dan mereka 2 lawan 1! x aci!* jadi, kami tiba di Damansara jam 9.45am. lagi 15min program akan bermula. kami mula mendaftarkan diri.

seminar ini dibahagikan kepada 8 kumpulan. kak ciah kump 2, aku kump 5 & kak mimi kump 7. dalam setiap kumpulan tu, assistant datang dari pelbagai centre. aku-Bandar Seri Putra representative. dapat la aku kenal beberapa orang. dari Batu Caves, Bukit Jelutong, Desa Pandan, Sect 4 BBB * owh! centre aku belajar dulu*

seminar ini fully english. ok la. dan aktiviti pertama ialah ice breaking! kene teka gambar apa yang ada di LCD skrin. aku yang kene menggayakan objek tersebut. antara objek2 tersebut - Puma brand, owl, belly dancer * argh! yang ini xboleh bla. aku pas terus! tak sanggup nak buat aksi!*, char kuey, Ralph Lauren brand... banyak la. sudah lupa. hehe

seminar ini menerangkan tentang "assistants' roles & function during FTC", "how to conduct student-orientation", "kumon class flow" and etc. memang sangat best la! dapat banyak pengalaman! di seminar ini juga, aku jadi lebih aktif dari biasa! haha. mana taknya. antara ramai2 assistant kat situ, aku lain sikit! hehe. sebab aku ex-kumon student dan aku math completer! jadi, aku tahu la serba sedikit worksheet math ni. hehe

dan di akhir seminar, ada sedikit group discussion. kami bincang tentang "aim of 5A level", "SCT of level", "number board activities" and "DT video". seminar ini habis jam 12 tengah hari. perut pun sudah berbunyi. puan belanja makan! hehe. *jimat duit aku di tengah2 KL ini. hehe*. hm. cuma kecewa 1 benda je, tak dapat jumpa teacher mahiran! agak sedih juga la.. huhu

(L-R) kak mimi, aku, kak ciah. di depan receptionist HQ Kumon

GROUP 5owh ya! klik sini untuk tahu dengan lebih lanjut tentang KUMON MATH FTC!

p/s: 1. start bulan jun ni aku kena & perlu kerja 3 hari. bulan mei kerja 2 hari sahaja. ini semua kerana FTC tu..

2. sepanjang perjalanan ke KL, nampak banyak kereta audi, bmw! tahu la kat tengah2 KL!

If you think this post is meaningful for you, please click "Like"

No comments: