YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES
Showing posts with label birthday. Show all posts
Showing posts with label birthday. Show all posts

27 June 2012

Opah, Atok dan 8 June 2012

Salam..

hai semua.. how's ur 2nd day of holiday? best tak? hehe

by the way, can u see on the tajuk? Post about 8 June 2012 although today is 27th June 2012! hoho. yeah3. post about 8 June is a compulsory in this blog no matter what! ;p

so, i wanna tell you how I celebrate this year birthday. owh ya! can u guess my age?! haha. as special as the number it is, so, as the day it is! 

it was celebrated at my 'hometown' yaaw! during study week tu.. I think on that day, I didn't open any book pun! haha. special punya pasal kan.. buku pun malas nak bukak! 

on that day, pagi2 lagi, my pak lang datang rumah opah dengan bawa cupcake Minnie Mouse! hoho. comel! macam terharu la kan? sayang nak makan. so, i just put it in the fridge. hehe. breakfast pun atok tanya nak makan ape, then, i think, I ordered laksam kelantan! haha. sebelum2 ni makan roti dengan nasi lemak je breakfast. typical Malaysian breakfast kan.. hehe

then, on that day, as usual jadi my atok's driver to go to Sungai Buloh. hehe. suka je jadi driver2 ni! :p petang tu, opah tanya nak makan ape. haha. sebabnya 2-3 hari sebelum tu, asyik request nak makan Tutti Frutti je. yela.. TF baru bukak kot dekat SU Mall tu! lalu lalang je, bila nak perginya.. lepas tu, teringin nak makan Choc Indulgence Secret Recipe.

last2 sekali, ajak opah dengan atok dating kat KFC je kat SU Mall tu! it's okay rather than nothing. :) and, I really appreciated it. sbb opah kata boleh order pape je! yaaayy!

happy semedang! atok power tau snap pic.. hehe

dengan atok. credit to opah! (and, I'm not ready yet!)

presents from pak lang! Angry Birds toy stuff.

that stuff yg Angry Birds merah besar tu, kalau kita pukul org, nanti dia keluar bunyi, "(Kiss), I Love You!" haha. da pukul lepas tu kata I Love You plak kan? lawakla! Mak Lang kata, ini kalau malu nak cakap dgn org, boleh la pukul je dgn Angry Bird ni ha! haha. jam warna putih tu, Atok & Opah bagi. Jam Penampaq (baca: penampar) bak kata Aunt Cilla! haha. extraordinary sikit nak pakai jam tu, kena tampaq (baca: tampar) tangan dengan jam tu baru boleh pakai. in English, we call it, Slap Watch!

owh. dan memang sehari sblm 8 Jun dan selepas 8 Jun, 7th June and 9th June respectively, memang hari menggemukskan badan.


7th June: pekena nasi arab di D'Arab Cafe dekat Seksyen 7, Shah Alam. U all should try. Kabsah dia sedap! tak tengok kiri kanan dah! hehe. nasi 1 dulang tu besar, boleh makan 5 orang. hehe

Kabsah Chicken

Pak Li's Lemon Chicken Rice

9th June: pekena nasi ayam Lemon di Pak Li Kopitiam di Setia Alam. ayam lemon dia bg 4.5 star! sedap wooaa! lepas tu pergi Setia City Mall. besar wooaa! penat jalan tau. and, what I really interested in is, Setia City Mall ni kat dalam dia memang lawa. sbbnye SP Setia (the developer) has got many architectural award something like that la.. kebetulan pulak, SCM ni baru buka 2-3 days ago.. And, there's so many shops like Daiso, MissT, MPH, Watsons, Uniqlo, Padini Concept Store and the list goes on..

Setia City Mall 

Now, sesi untuk muhasabah.. (ehem3..)

Alhamdulillah, now I'm 21 years old 19 days. macam2 da tempuh, gembira, sedih, masam, manis, pahit everything la! and, now, here I am. stand up as I am. doakan saya tabah setabah2 nya menghadapi pelbagai cabaran hidup and go as what I have planning; to be a professional-certified accountant (or auditor!). inshaAllah. and, just let bygones by bygones. think positive, think for the future! my life journey is still long. don't run for something that u are sure Allah has the best plan for u. and, tanak kuat touching! (evil laugh!)

that's all from deep of my heart,

Miss MARvellous

p/s: thank you to all wishers thru FB, sms, call, Twitter, email, mms and everything. I did really appreciate it! u are super awesome. thank you again! I heart U! :)

p/ss: can visit my previous posts about 8 June: 

i. 8th June 2011 ---> the best prank I ever had! :)

ii. 8th June 2010 ---> celebrated at Thailand. Kap khoon kap! :p

08 June 2011

8 JUNE 2011 :)

Salam and gooodddd evening, guys! :)

Em. Nak story dari permulaan hari ke? Haha. mcm nak..

Once upon a time.. there is a girl at the subway.. *erk.. we start again.

Okay. It's begin at 12am 8 June 2011.

I've meeting with the production crew yesterday. It lasted about 11.30pm. And, Ratna and me were starving. We craving for food and drinks. Luckily, there was still a stall operated at that time at KK1.

Lepak punya lepak, until 2am. Yup. Ratna was the first who wishing me birthday. Terharu. Meanwhile, I'm thinking of others to follow. But, sad. No one. The one that I think should do so, is not. :(

Okay. Lastly, redha jela. Sleep. Ready to face tomorrow. Maybe they will do so in the morning.

9am 8 June 2011

While waiting for ustaz, we were waiting outside of the class. At the same time, I'm thinking of why they didn't wish me? Okay. fine. Semua tak ingat. Faham. I'm ordinary. :( *ecece. ayat nak sedih aje*

Lalalala. Then, menjalani hidup macam biasa. Mcm xd pape. But, with smiles at the lips.. :)

Em, aqidah class today is so happening! haha. Ringkas dan padat. Semua orang present mantap2.

Then, we headed to FSU to have Fiqh class. Owh. Still no response from them. Sad but still happy. *amacam, pandai tak cover? haha* yela.. happy jugak sbb still dapat wish kat handphone. hehe

During Fiqh pun best! I learnt something new. Eclipse prayer. :) hoho

Then, it comes. 12pm 8 June 2011


Suddenly our class rep, Azam called for an ad-hoc meeting. He said between girls and boys in BMB 2, there are unsatisfied problems. Wallaweyh! I thought it settled already loooonnnggg times ago!

Then, I can smell a prank. Owh. ya! They wanna prank me..

But, somehow, I thought, it's not. It's serious matter, then. Okay fine. They totally forgot! :(

Suddenly, Azam put blame on me. Haish. Habis dia bocorkan rahsia. Shame on me. *blushing*

Marah punya marah, orang sedih la kan? I'm such the one that tak boleh kena marah. Nanti cepat sangat berlaku pengairan Sungai Nil. Haha.

Dengan tak sehat nya lagi, they tortured me more. Malas la nak layan. Keluar la cm ni. Haish. Benci2. Tak suka nanges2 part ni. Lepas tu masuk la balik, Suha pujuk kan.. :)

Then, suddenly, I heard......

"HAPPY BIRTHDAY......"

Aaaaa.... Gila punya kerja! Tidaaaaakkkk! Benci2. Aini!!!! *She sat beside me and gave me some tissue. haha*

Da agak da tadi. But, somehow, Azam's seriousness made the situation of war become more worst la!

Okay. Then, wish2 la jgak. bagi ucapan sikit. Nak dengar 'luahan hati' yang sebenar kan? Ambik la.. Haha.

Actually, this prank is for those who was born in June; me, Anna (4th June), Aina (14th June), and Sam (25th June)

Aaaa.. Habis sudah. Makan2 kek semua.

Then, come the wishes. Thank you! Toche. Syukran. I like it! I will remember till the ends. :)

Anyway, korek punya korek rahsia, the main mastermind is Athirah! whoa. She already planned it with Safura a week ago! Helped by Azam and Suha, the class rreps. SMART Plan! :p OMG! Rahsia eh? Sabar jela. And, they asked all of my classmates, housemates not to wish me on 12am 8 June, the time that I'm waiting for! =.='

P/s: Siapa yang patut bagi hadiah tu, cepat! Nak!

Here is the cake. Secret Recipe's Chocolate Strawberry.

Happy face at all. Thanks tau! :)

Owh. Pening2. haha.

We enjoyed eating the cake till the end! :)

THANKS A LOT FOR THE MEMORIES.

I <3 BMB 2 ! 

WE'RE ALREADY LIKE A FAMILY..

16 May 2011

Speechless .... :)

Okay...

Rasa macam nak update blog..

Tapi tak tau nak update apa..

Memang banyak story nak story-mory..

But, I can't describe those in this bloggie.. :(

Anyway, overall, I have my dayssss with hectic, energetic, happy 'meal' - spaghetti meal, and everythingg!!. :)

Hee~

Owh ya! I wanna wish :

1. HAPPY BIRTHDAY to my lil sis; Nabihah! Adik, da 2 angka~ 10 tahun da.. Love you so much.. Jangan nakal2 da.. Kak Yah tau adik baca bloggie ni.. With hugs of love <3

2. HAPPY BIRTHDAY to my friend, Siti Safura.. Okay. You too!! Angka 2 kat depan.. No more -teen- Haha. We celebrated today with our own way - surprise, ate spaghetti carbonara :)

3. HAPPY TEACHER'S DAY to all my teachers, lecturers who had done great job in making what I am today.. :) Thank you! <3


OKAY. done ! I'm satisfied already.. 

22 December 2010

Happy 2nd Anniversary!


Yeay!

Finally, I got the idea what to post about at my bloggie! :)

Hm. sorry. I overlooked that you already 2 years old, my dear blog.

It was your birthday last 14th December..

December is the busiest month for me.

1. I was busy with ELSP on that day and forgot to wish you.. and kinda of tired till I fell asleep early than usual after attending the 8 days-course.. Performed boria show, debate, get my G-4-4-3 room clean because of we had been transferred to Kolej Kediaman 1 next year and bla bla bla.. many things you know! And also, 'masalah jiwa' that had been spreaded into my soul till I'm so moody to attend the LSPs! *sigh* okey! It's over already! hehe

2. The month that should be 4 weeks of holiday had been shorten to 2 weeks. So, it's kinda like i need to close my '2010 account' in hurry! Tidy up my room to welcoming 2011! LOL! And 'muhasabah diri' for a while what I've done for this year. What a good thing should be bring forward and other things that are so bad left them behind! hehe

No matter what, I'm still love you. Like to touch-up you with what I think suitable for u. hehe.

And, right now, many visitors had visited you and at this moment it's already 13847!

Whatever it is, I'm gonna wishing u,

"HAPPY 2ND BELATED BIRTHDAY"

Do your good deeds till ever, my dear! :)

P/s: My dear readers, wish her ya! Thanks for being such loyal visitors; silent or 'loud'! hehe.

And this link is my post of 1st anniversary! have a visit ya!



06 June 2010

scholar + ship = scholarship & count + down = countdown

salam.

these are several scholarship links. if rajin, visit these:


1. http://www.malaysia-scholarship.coo.my/

2. http://www.studymalaysia.com/student/scholarship.php

3. http://malaysia-scholarship.net/

4. http://www.biasiswascholarship.com/

happy apply! hehe



Birthday Tickers

owh. ya! xsalah kan aku letak benda ni? hehe
nanti aku tak celebrate kat malaysia bday aku. 1 st time! hehe. masa ini pun aku da fly kot~ da lame aku tulis benda ini, cuma post lambat sikit. hehe. take care semua. luv ya all! muahxx!!


13 February 2010

happy birthday mama!

salam..


hehe.. baru balik dr celebrate bday mama kt rasamas nilai td..


actually, xplan pn nak nak beli kek secret recipe ni..


so, tok tambahkn lg cheer up as what had been suggested by wani,


keluar idea.. nak beli kek secret recipe la..


jom3! "ani, jom teman orang g SR.."


"tp, nak ckap ape kt mama? xkan nak kate g SR kot?"


"kate j la nak g kedai.."


hehe.. jalan la.. jauh gak.. selang 10 kedai kot.. haha

sampai kt SR j.. order kek.. Choc Indulgence.. nyum3.. hehe


rm 70++.. ad du8 ke x ni?


what a surprise! haha.. i got rm 100 in my wallet! lalala.. hehe


so, da bayar semua.. jalan la ngn bangganye beg kotak secret recipe yg sgt bsa uh.. dala merentas 3 buah restoran.. sume pndg j.. haha..


tetiba kat pintu rasamas uh tulis "no outside food are allowed into this premise"


haha.. ala.. "lepak la ani.. masuk j.. "


"ala, ani takut la.. "


"hah. sudah.. takut xpayah masuk.. haha"


so, masuk jela.. i'm COOL! agaga


masuk rasamas plak, 1 hal lg.. sume pndg2 j..


so, lepas semua da bedal ayam *keje sape la uh?? haha..


acara potong kek.. aku ngn coolnye tanya waitress ni


"kak, xpe eh?" *sambil tunjuk kt kek.. "hm.. xpe.." haha.. mke pasrah j..


so, korg rase2 la sk8 ye.. *cubit2 mana yg dapat la kek uh.. agaga

a whole CHOC INDULGENCE cake..
mama n ayah.. happy2 selalu..

my cousins: (L-R) luqman and yusuf

mmm..nyum3..hehe... makcik n uncle wan makan yee sang, ktorg makan kt rasamas.. hehe

my wish: happy birthday, mama! may ALLAH bless ur 47th journey life.. happy2 selalu..

sekian la sudah..perot da penuh.. mata pn cm nak tertutup.. tdo dulu.. hehe

10 January 2010

moments to treasure

yeah.. moments to treasure!
every1 on green (environmentally friends.. hehe) on 5th jan 09.. qila interframe..



birthday surprise for those celebrate their birthday on january;
1. ratna (1st jan)
2. hzwan (8th jan)
3. fadzil (10th jan)
4. nadhirah (22nd jan)
happy birthday!!
semua da tua! hahaahah... semakin bertambah usia, semakin dekat ngn kematian.. dan bermatang2 la anda.. haaaha
k.. chowlu..
*pasni nak celebrate sape lak? dga cte bulan mac ramai orang...

14 December 2009

happy 1st anniversary..

happy birthday, my dear blog!


da besar pn kamu! mcm2 saya da wt kt kamu..pakaikan mcm2 baju (background), letak mcm2 lagu, dan pelbagai jenis post saya da hantar pada kamu. thanks kerana memahami.. kamu pun makin hari makin matang.. wink3~


** p/s: hari ini birthday "MAR MP 86'S".. wish la dy..hehe. dan thanks juga kepada anda yang sudi bace blog ini.. **adakah post saya semakin hari semakin matang? wahaha

12 February 2009

happy birthday mama!!

the present!

yeay. our mommy had turn 4* years old today. may Allah bless you. and may you become more patient to menghadapi our karenah yang makin hari makin banyak la ragam dan permintaannya. huhu.. dengar kata mama da dapat hadiah dari ayah worth more than RM 1K? power3. kitorang bertiga excluded kakak boleh bagi t-shirt ni je setakat ni. after this i will belanja u cake secret recipe kat nilai eh? ngee. choc cadbury ad dalam fridge. i will give it to you diz nyte!