YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES
Showing posts with label love. Show all posts
Showing posts with label love. Show all posts

04 March 2012

I wanna be the best apple!


Women are like apples on trees. The best ones are at the top of the tree. The men don't want to reach for the good ones because they are afraid of falling and getting hurt. Instead, they just get the rotten apples from the ground that aren't as good, but easy.

So the apples at the top think something is wrong with them, when in reality, THEY'RE amazing. They just have to wait for the right man to come along, the one who's brave enough to climb all the way to the top of the tree.

# and I want a brave climber to pluck me off! peace yaaaww! ;)

14 January 2012

my boifi :)

Please please please
Kamu jangan demam
Ku pergi sebentar
Bukan untuk curang
Please please please
Kamu jangan demam
Nanti aku datang
Bawa yang kau pesan

Assalamualaikum friends,

Ha? tertanya2 nape ada lirik lagu pulak ni? ye. my boifi baru je nyanyikan untuk saya td. wah! sejak bila saya ada boifi ni? em. sejak 3 januari lalu. saya selalu dating dengan beliau dekat stadium, 2 kali kat FKP dan sekali je kt FSU. kalau nak jumpa saya dengan boifi, jom jumpa saya kat stadium jumaat, 20hb ni! wee~

okay. jangan jeles. boifi saya nyanyikan sebab saya rasa x sedap badan plak since boifi saya tinggalkan saya semalam kat stadium. dala biarkan orang dalam kesejukan hujan. sobs3. lepas tu semalam saya tidur x betul masanya, tertidur lepas maghrib, bangun kol 11pm, layan FB, lepas tu tidur kol 1am, bangun kol 4am, lepas tu tidur balik, last2 bangun kol 7! aduh. rindu kat awak la boifi! :'(

naa. sekarang awak suruh buku law, link 1 temankan saya plak. waaa~ jangan la pergi lama sangat.. saya tanak demam la. tapi tula, runny nose da ni, badan pun mcm rasa nak panas, kepala da pusing2 sikit da tadi. lagi lepas saya jalan2 tadi, lagi bertambah rasa xsehat tu. doakan saya sihat tau awak.. :')


doakan saya dapat baca dengan mudah lepas tu boleh jumpa dengan awak kat stadium jumaat ni. yay! doakan tau saya dapat lulus. :) 

take care my dear boifi, MR EXAM! we will meet soon on this coming friday!

lots of love,

MISS MARVELLOUS

haha. mesti gelabah kan? siapa la boifi saya ni.. kakakaka. sy memang tengah fall in love with my boifi ni. da tiga minggu.. :) okay. dah. saya nak baca buku law ni. nanti boifi saya marah. xdapat saya jumpa dia jumaat ni.. :') *blushing*

14 November 2011

Love the way I am!

 ‎"You cannot be truthful if you are not courageous.
You cannot be loving if you are not courageous.
You cannot be trusting if you are not courageous.
You cannot enter into reality if you are not courageous.
Hence courage comes first... and everything else follows."

 YES. Allah will deserve more for me! Think positively! :)
Be yourself!

 Facebook, Youtube, Google?
 Me are special! ^_^

Love much much! 

02 November 2011

Hawa dan Adam

Mengapa Hawa tercipta saat Adam tertidur 

Seorang laki-laki jika dia kesakitan, maka dia akan membenci. Sebaliknya wanita, saat dia kesakitan, maka semakin bertambah sayang dan cintanya,, Seandainya Hawa diciptakan dari Adam As saat Adam terjaga, pastilah Adam akan merasakan sakit keluarnya Hawa dari sulbinya, hingga dia membenci Hawa. Akan tetapi Hawa diciptakan dari Adam saat dia tertidur, agar Adam tidak merasakan sakit dan tidak membenci Hawa. Sementara seorang wanita akan melahirkan dalam keadaan terjaga, melihat kematian dihadapannya, namun semakin sayang dan cinta nya kepada anak yang dilahirkan bahkan ia akan menebus nya dengan kehidupannya. 

Sesungguhnya Allah menciptakan Hawa dari tulang rusuk yang bengkok yang tugasnya adalah melindungi Qalbu(jantung, hati nurani). Oleh karena itu, tugas Hawa adalah menjaga qalbu. Kemudian Allah menjadikan nya bengkok untuk melindungi qalbu dari sisi yang kedua. Sementara Adam diciptakan dari tanah, dia akan menjadi petani, tukang batu, tukang besi, dan tukang kayu. Wanita selalu berinteraksi dengan perasaaan, dengan hati, dan wanita akan menjadi seorang ibu yang penuh kasih sayang, seorang saudari yang penyayang, seorang putri yang manja, dan seorang istri yang penurut. 

Dan wajib bagi Adam untuk tidak berusaha meluruskan tulang yang bengkok tersebut, seperti yang dikabarkan oleh Nabi Muhammad SAW, “jika seorang lelaki meluruskan yang bengkok tersebut dengan serta merta, maka dia akan mematahkannya.” Maksud nya adalah dengan kebengkokan tersebut adalah perasaan yang ada pada diri seorang wanita yang mengalahkan perasaan seorang laki-laki. 

Maka wahai Adam janganlah merendahkan perasaan Hawa, dia memang diciptakan seperti itu. Apabila seseorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitikkan airmata, itu berarti DIA SEDANG MENANGIS DLM HATINYA . Apabila dia tidak menghiraukan kamu setelah kamu menyakiti hatinya, lebih baik beri dia waktu untuk menenangkan hatinya sebelum kamu meminta maaf. Dan wanita sulit untuk mencari sesuatu yang dia benci untuk orang yang paling dia sayang



*sajasukasukapostbendani*

13 September 2011

Love Gadget!


speechless.

LOVE. SWEET.

black and pink SE ELM.

the beginning of semester 3.

at last, they met! ;)

04 July 2011

All she knows...




When it doesn't come on the right time, it will deter us in doings. 

em.

We can really do appreciate it, if it comes on the right time, babe!

P/s: How do we can appreciate all those precious moments when the exam is just around the corner? I wish I could hinder those obstacles! :'(

2. Why education system in Malaysia is exam-oriented? Hate this.. 

3. This song doesn't related to anyone. Just feel happy with this song. bruno MARs right? :)

4. I really love people around me! <3

30 April 2011

Just met my lovers .... :)

Hoooorrrraaaayyy!!! 

I just met my lovers today. How happy I am~ weee...

My day today had been rejoiced by all of them... 

Do you still remember my lovers who I had told before? Naaa.. click here :)

Heee~ Happy sangat sampai speechless....

So, my 1st dating was with Miss Final Account. She has a shop; Farzana's Mart. Haha. At first, the SOFP didn't balance about RM 8,000++ . Owh. Suddenly, macam... okay. I need to leave this lover first. Don't worry dear, I will come back...

Meanwhile, walked around, I met Mr Bank Reconciliation. Yup, I need to help him in reconcile this Fudayl Computers' bank statement. ehehe. I like you la Mr! You have the figure for the bank statement balance. So that, this is a reason for me to smile till ears.. At least, I know you are 'slim' balance. Haha. *apekah?

Then, I brought along Mr Bank Reconciliation to meet my other lovers, Mr Ratio the Faris. *erk. or  itshould be Mr Faris the Ratio?*  Haha. Luckily, my sifu, Puan Halizah had told me before this the correct way to calculate the LOVE ratios.. So that I will get the TRUE love.. Current ratio, ROA, ROE, Inventory turnover and GPM.. 

Next, after done with them, I met Profit & Loss Appropriation Account - Insyirah, Irdina and Isma. Yeah.. They are so profitable especially Insyirah.. Heee~ 

Then, I bought new motor vehicle for Mr Depreciation. Hehe. How smart he is when he is driving! :) As usual, the vehicle still depreciate every year. So, I need to calculate the provision for depreciation. Yup! Step of aware~ 

Okay2. Last but not least, I met Miss Suspense Account suspiciously. owh.. She always made me 'suspense'! With her overcasting, forgot to debit or credit and also, debit or credit twice! Aish... Suspense! hehe..

Ups! I forgot that my first dating with Miss Final account didn't complete yet. Not perfect without her balance hugs! Erkh.. Okay, so, check punya check.. I overlooked the freehold premises and investment in Unit Trust she has! Sorry... That's why la she doesn't want to hug me... :( Em. Then, I promised to her that I will record it into her.. Huhu. She was so happy with my promises... Then., I calculate eagerly to get her HUG! uuuu~ When I want to press '=' button, I closed my eyes tightly. Yup. takut Miss Final Account marah.. At last, BALANCE!!! wee~ I got the hug!! hehehehe

Okay. That's all my dating with them. Yup. Have a date with them about 3 hours made me want to sleep earlier today.. Banyak sangat berfikir.. Next week ada 2 papers..

P/s: i. The war zone just met its end line~ :)
ii. Sorry.. ayat berterabur.. hoho. penat sangat~

21 April 2011

My Love :)



I have my new Love :)

Eager to know who are my new Love?

Let me introduce you to them...

I love numbers. I love to calculate. 

And these are my love - Trial Balance, Bank Reconciliation, Financial Analysis, Partnership, Depreciation, Bad Debt and Suspense Account! :)

Yeah! While listening to this song, it already makes me full of guts enough to do the accounting exercises!

Love to do it until balance~

My love, I miss you.. :)

I will bring you along this 29th April 2011. Please pray for me, my dear...

P/s: ow lalala~ I smile till ears. :))

19 March 2011

1st Year Accounting Students' Industrial Visit Trip 2

Salam...


First of all, I would like to announce officially that the Industrial Visit (IV) for 1st year Accounting students had met the end line! wee~ *It means a lot to me!*


However it is, they still enjoy this. hip2 horraaay! =)


Last Wednesday, BMB 2, BMB 3 and half of BMB 1 had joined this IV. This time we headed to Beryl's chocolate factory, Serdang and Malaysia Rubber Board (MRB), KL. Alhamdulillah, we (the committee) tried to do our best after we learnt the mistakes that we had done during the 1st IV. And it works a lot! Thanks guys!


Okay2. Let's begin our journey..


We started our journey from USIM at 9am and arrived at Serdang about 9.45am. The weather on that morning was cloudy and it was raining after passing thru Kajang toll. 


At Beryl's, the mixture of milk+chocolate can be smelt everywhere and this can be detected during our 1st step there! OMG! I like chocolate smell! Anyway, we watched a chocolate making presentation after had been invited by one of Beryl's officer. After that, the officer brought us to the Wall-of-Chocolate-History tour. It tells a lot about chocolate history, the making of chocolate and many more. 

Wall-of-Chocolate-History

After the 10mins tour, it is chocolate shopping time! wallawey! I thought USIM's students didn't like chocolate! haha. They shopped till drop! RM15++ per person for this only! phew! 


yeah! shopping till there is a hole in your pocket! =p


However, the officer had limited our shopping time because there will be next trip after us. To make it short, our plan of 1h 30mins beryl's tour not achieved the objective. why I'm saying like that? because this tour only took 45mins only guys! 45mins! How we want to spend the free time before 2.30pm?


hahaha. the answer is......


We headed to Great Eastern Mall (GEM)! haha. And, we call this as emergency plan! YES, EMERGENCY PLAN! (no typing error here, guys) Luckily, GEM is there; several steps to MRB... hehehe. yeah. Sort of happening event I can see and experience there - market surveying, prank calling, shopping again (yet, it is a good purpose, buy a novel again!)

Great Eastern Mall, Jalan Ampang, KL


After performed Zohor prayer there, we headed to MRB with our courageous-effort.. yeah.. we are so courage to walk at KL roads with hundred-unstoppable-cars!! I hate to cross road especially at KL! Then, I call this part, death booking ! (menempah maut!)

 warmest welcome form MRB's officers

Okay2. Let's continue the journey...


At MRB, we had been welcomed by MRB's officers with warmest heart. yeah! What I can see is they accept our visit with their big heart! <3

 Encik Junaidi b Ismail, MRB's Chief Accountant

 Explanation about the system they used.

We had been briefed by Encik Junaidi about MRB, accounting software system they used and many more.. we learnt a lot there. And, the most precious keyword we need to hold is FAHAM not HAFAL if we want to be a successful accountant in the future! =) 

After that, we toured Account & Financial Department. Owh ya! Forgot to say, MRB building had been built since 1925! whoa! It is heritage building..

Happy faces at all!

Yeah3! I'm really satisfy with this trip 2... This is because of all of them behave properly and my BMB2 classmates followed for this time.. =)) U made me smile till the ears..

Okay, before I end this post, I would like to say a lot of thank you to Eman (head of trip 2), Fazlie (chief of industrial visit), Atikah Nor (secretary of IV), Aqwam (head of trip 1), kak Zakiah (deputy head of trip 1) and all who have succeeded this trip. Thank you for your cooperation ! 

Bye ! Take care !

P/s: 1. end of this IV means 1 burden has been reduced. =)
2. I learnt to drink one beverage yesterday, milo tabur! hahaha.. thank you for introducing me this... 
3. Today, they will arrive at Malaysia.. Miss them.. I want to go to KLIA! yeay!

30 September 2010

الحب الصادق

الحمد لله

Hari ini aku belajar benda baru masa kelas Arab... *maksud ana vocabulary baru ok? wink3~*

Cinta yang Hakiki - الحب الصادق

Ia ibarat bulan yang bersinar cahayanya pada malam yang gelap untuk menerangi perasaan orang yang berperasaan..


Cinta itu bersih lagi suci.

Cinta itu penawar bukan bala.

Ia bernyawa, hidup dan mati seperti manusia juga.

Hendaklah ia diberi makan untuk hidup.

Dan mesti dirawat untuk menyembuhkannya.



**Syair arab memang power**

So, dalam setengah jam terakhir sebelum kelas berakhir, ustaz ada buat Q&A dengan semua pelajar:

1. Apa dia cinta hakiki?
Semua kata Cinta Allah. Alhamdulillah. I hope for it too! Tapi jangan pandai cakap je. Berusaha dengan bertakwa.


2. Boleh ke bercinta?
Hm. semua terdiam sekejap. terkedu? Ustaz kata sebaik2nya jangan bercinta lama2. Nanti hilang kemanisan waktu berkahwin. *so, it means siapa yang macam da tak dapat tahan sangat, kahwin jela untuk mengelakkan perkara yang tidak diingini.


3. Cinta itu penuh dengan perasaan!
Betul la! dengan cinta itu ada yang boleh bunuh diri kalau da putus cinta. dengan cinta juga, ada yang boleh layan seharian... lalalala~ Jadinya, ustaz da pesan siap2 pada kami, lelaki baik perempuan jangan mempermainkan perasaan orang! jangan nak pasang 2 ke 3. SETIA! *yeah! i like this part!


4. Harapkan perempuan
perempuan jangan bergantung sangat pada lelaki. sebab lelaki suka mengambil kesempatan diatas kelemahan perempuan. so, kita ni; perempuan kena kuat! yeah! saya setuju juga! =) ingat! "perempuan merupakan fitnah terbesar bagi lelaki"

5. macam2 lagi!

jaga la diri anda..
take care! =)


p/s: semua classmate enjoy benar kelas kali ni.. tau la semua ada kaitan. yang muka merah pun ada...oo000oo

14 February 2010

03 November 2009

download!


salam..

cuti yang baru 4 hari ini aku gunakan kesempatan sepenuhnya untuk memuat turun lagu2 + nasyid yg selama ini aku dengar di radio sahaja.. hehe. akhirnya dapat dengar secara live..

ni link untuk muat turun 1 album baru inteam-Allahu Rabbi-reunited
album yang lebih berkonsepkan ketuhanan berbanding sebelum2 ini..


Berikut adalah review tentang album tersebut

Track 1 – Allahu Rabbi

Lagu Allahu Rabbi memulakan track album ini dengan penuh yakin. Dengan melodi chorus yang cathchy dan mampu menjadi anthem baru Inteam. Akhi Amin, Suhaimi dan Syam yang menggalas tugas menyanyi dalam bahasa Hindi pun dengar lancar, tanpa intonation yang artifical. Wah, kalau dibikin VC utk clip ni, elok diundang sekali orang-orang India Muslim untuk memeriahkan. Sebuah lagu yang bernada gembira dan bagus.

Track 2 – Hamzah Asadullah

Untuk pertama kalinya, mereka cuba membikin sebuah lagu epik. Hmm, cubaan pertama Inteam kali ini nampak hasil yang boleh dibanggakan. Cuma muzik bagi lagu ini kedengaran sedikit longgar bagi sebuah lagu epik sebegini. Namun, susunan vokal yang mantap serta efek bunyi dapat memadatkan ruang-ruang kosong di dalam muziknya. Tapi apapun, lagu ni mantap. Apabila mendengar lagu ini, kita sendiri akan dapat merasakan betapa besarnya perjuangan Hamzah r.a.. Dengar macam dekat medan perang pun ada.

Track 3 – Hanya Takdir

Lagu yang menguji vokal Inteam ketahap paling maksima dalam album ni. Unsur-unsur classical orkestra ala gospel mengambil tempat dalam lagu ni. Koir dalam lagu ni memang rapi susunannya dan masuk dengan muzik orkestra. Cuma, kelemahannya pada muziknya adalah hanya tertumpu banyak pada strings, piano dan sedikit percussion (Timpani dan Obon). Kalau ditambah lagi elemen horns dgn winds, aku boleh kata, lagu yg sempurna.

Track 4 – Dia Muhammad

Kembali kepada suasana ceria dengan chorus yang catchy. Fusion arab yang kedengaran sedikit laid back, namun tetap segar apabila didengar.

Track 5 – Kepastian

Nampaknya kali ini, Inteam cuba sedaya upaya untuk membikin kembali ‘killer song’ yang menghambat ribuan peminat mereka pada zaman mereka di Hijjaz Records dulu. Lagu pop ballad ini sedap, dengan chorus yang padat dan tidak meleret. Wow, lagu ni aku cukup suka dan menjadi track kegemaran aku dalam album ni. Ditambah pulak dengan susunan muzik drpd Along Exist yang memang mempunyai kepakaran membikin lagu2 ‘maut’ untuk Inteam sejak dahulu kala lagi. Sempurna! Muzik pun memang sesuai dengan Inteam.

Track 6 – Kemuliaan Al-Quran

Cuba menukar mood kepada lagu asli. Tidak banyak yang boleh diperkatakan dalam lagu ni. Mungkin sebab lagu ni tidaklah 100% irama melayu asli, maybe 85% sahaja dan diadun dengan sedikit pop. Irama Melayunya mungkin kedengaran jelas pada lenggok vokal. Tapi bila dengar dua tiga kali, melekat gakla. Bolehlah dikira sedap juga.

Track 7 – Asy-Syafie

Ini satu lagi lagu yang sesuai untuk ‘melompat-lompat’. Kedengaran sekali lagi arab fusion yang boleh dikatakan boleh tahan jugalah. Suka dengar ‘suara macho’ Ustaz Taha kita. Lama juga aku tak dengar Inteam buat lagu Arab dan lagu ni pun best juga. Lagu yg kedengaran sedikit techno fusion arab juga. Tiadalah over.

Track 8 – Redha

Lagi sekali, cubaan utk membuat ‘killer song’ dengan bantuan Along Exist tampak berjaya. Namun, kali ini lebih banyak vokal works daripada lagu Kepastian, tanpa kehadiran vokal Syam dan Suhaimi. Lagu ni melekat juga chorusnya dalam masa yang singkat. Sedikit ringan berbanding lagu Kepastian yg agak berat sedikit pembawaannya.

Track 9 – Asma’ Allah

Cuba bereksperimentasi dengan Asmaul Husna. Muzik laid back, sekali dengar memang rasa tenang. Light and easy, mungkin perkataan yang paling tepat pada lagu ni. Lagu yang straight forward dengan vokal yg cemerlang.

Track 10 – Kasih Sayang

Pop nasyid yang tipikal. Seakan cuma lagu pelengkap album. Tapi bila disemak semula, mungkin ada sebab diletakkan lagu ini pada track last. Track pertama dibuka dengan mood hype dan ditutup juga dengan mood hype, untuk memberi satu kepuasan selepas puas dengar satu album.

Ulasan oleh Silantra, http://www.inteam.com.my/viewtopic.php?topic=5163&forum=20

p/s: aku sudah muat turun 1 album ni.. kamu wahai pembaca blog ini (silent reader!), muat turun la juga. takkanlah mahu tengok sahaja? hehe..

p/s: aku menjadi skema buat sementara waktu. yela.. kat kampus bahasa pengantarnya bahasa inggeris & bahasa arab.. hehe

p/s (lagi!): aku suka muat turun buat masa ini kerana adanya streamyx! terima kasih.. hehe. laju. guna broadband celcom kurang sikit lajunya..

p/s (tak salahkan?): tadi aku tengok hannah montana the movie! penuh.. hehe. lepas ini nak tengok surrogates

31 May 2009

A.K.U & D.I.A

salam semua..

seperti yang telah aku paparkan di 2 post sebelum ini tentang "dy". ramai yang tertanya2(antaranya atiqah) siapakah gerangannya? ok. siap semua baca, jangan heart attack. huhu. berikut adalah butir2nya:

nama: streamax
power: kanan 175, kiri 0
tempat kelahiran: menara optometry kompleks diamond (belakang bintang)
tarikh & masa kelahiran: 22 mei 2009 & 5.30 pm
warna: coklat mocha
bentuk: segi empat
gambar:

ok. itulah dy. "kekasih pujaanku." hensem x? haha.. maaf kepada semua yang ternanti2 & berfikir panjang siapakah gerangannya. akhirnya rahsia telah terbongkar.. huhu. hindarkan kontroversi hidup sensasi.. zassss
p/s: esok pagi baru balik ke KKCC sebab kuliah start kol 10am.. huhu

14 February 2009

secret recipe..sshhh (3)

sepatutnya saya kerja hari ini tapi HR manager kata "it's depends on you to work or not tomorrow (saturday)." then i took a few of hour to make decisions to work or not. lastly i decided to take off today. hee.

so, mengambil kesempatan pada hujung minggu ini, saya pun cuba buat puding roti yang saya pelajari masa usrah degan kak marhamah baru2 ini. so, inilah hasilnya. sedap sangat! haha. puji diri sendiri. of course la. bak kata 'awatif , "hidup ini kita sendiri la kena perasan, kalau tak sape lagi nak perasankan kita?" haha.

lepas sudah siap tu, message solehah kata da siap! dia kata bila nak bagi dia rasa? saya pun kata rasa jela dalam blog ana nanti. haha. so, for sol, try it ya! yummy3~ lagi 1, saya buat ini pun sebab adik2 semua takde kat rumah sekarang ni, senang la nak buat. takde sesiapa nak kacau especially nabihah yang suka sangat menambah 'perisa' & 'perasa' dalam segala benda yang kita buat. huh.

lastly, this is my "valentine" present for my family and for others don't translate it nonsense ya~ i know what is it...


**oops! pix can't upload for now. dunno why. after it is ok, i'll upload it for your view of my wonderful bread pudding! voila!